ثبت نام

اشتباهاتی که افراد تازه کار در هنگام کار با رزین با آن مواجه می شوند و راه کار آنها

پنج اشتباه رایج افراد تازه کار در هنگام کار با رزین با آن مواجه می شوند

باور کنید یا نه ، من هم زمانی در کار با رزین مبتدی بودم پس مطمئن هستم که شما به این موضوع واقف هستید ، وقتی با رزین کار کردم ،در ابتدا دچار اشتباهاتی شدم. و در این مواقع یه مربی با تجربه بیشتر از هر چیزی به شما کمک خواهد کرد و به شما مشاوره خواهد داد.

خوب ، مبتدیان ، من در تلاش هستم که آنچه را که آموخته ام را با شما به اشتراک قرار دهم جبران کنم و نمی خواهم وقتی برای اولین بار کارتان با رزین انجام شد، احساس هیجانتان که قبل از کار با رزین  وجود داشته به غم و اندوه و خشم تبدیل شود. 5 اشتباه رایجی که در کار با رزین پیش می آید :

1. دستورالعمل ها را نمی خوانید و پیروی نمی کنید.

من متوجه هستم. شما می خواهید به چیزهای سرگرم کننده ای برسید. شاید شما یک دوست هنرمند در کار با رزین یا ویدئویی را در یوتیوب دیده اید. پس به این آسانی ها هم نیست و می تواند خیلی سخت باشد

قبل از شروع به کارتان با رزین ، راهنماهایی را که با کیت رزین آمده است را بخوانید. آیا رزین شما با هاردنر رزین به نسبت 1 به 1 مخلوط می شود؟ چه مقدار رزین برای کار شما لازم است؟ چه مدت طول می کشد تا رزین شما خشک شود؟ پس از خواندن دستورالعمل ها ، حتماً آنها را انجام دهید. هر رزین با رزین های دیگر کمی تفاوت دارد و دارای دستورالعمل های متناسب برای اطمینان از موفقیت شما می باشد، پس در هنگام تهیه رزین به این موضوع توجه داشته باشید. علاوه بر این ، اگر موارد اشتباه پیش بروند ، با دانستن اینکه شما همه چیز را دقیقاً مطابق دستورالعمل بیان کردید ، بسیاری از گزینه های آزمون و خطا و پیدا کردن مشکل از بین می روند و راحت تر به جواب خواهید رسید.

2. با دقت اندازه گیری نمی کنید.

در یک کلمه از این یک معیار استفاده کنید ، یک قاشق غذاخوری ، یک قاشق چایخوری یا هر چیزی که بشود با آن وزن کرد. منظورم این است که شما یا بقیه در بهره گیری از آموزش های خود نیاز به این کار دارید که متر و معیار مناسبی داشته باشید.

2. با دقت اندازه گیری نمی کنید.

اگر حجم زیادی از رزین را مخلوط می کنید ، معیار خود را باید بزرگتر در نظر بگیرید و در این حالت نیمی از قاشق چای خوری هم اگر خشک نشده باشد، چیز زیادی نخواهد بود و قابل اغماز است. ولی اگر شما فقط کمی رزین برای ساخت آویز گردنبند مخلوط می کنید ، بله ، نصف قاشق چای خوری یک چیز بزرگ خواهد بود. و بهترین راه برای اندازه گیری به نظر من وزن کردن رزین یا استفاده از لیوان های مدرج کوچک برای ساخت زیورآلات می باشد. 

 

3. کاملا رزین را مخلوط نمی کنید.

این اشتباه افراد مبتدی در مواجهه با رزین است که من هم زیاد مرتکب شده بودم. رزین و هاردنر را با هم مخلوط میکنید بعد از 30 ثانیه یا بیشتر ، دیگر هیچ چرخشی نمی بینید و رنگ یکنواخت به نظر می رسد. چه اشتباهی می تواند انجام شود؟
مثلا چیزی که من به صورت تجربی به آن رسیده ام این است که 10% از زمانی که نیاز است تا رزین شما خشک شود را باید به مخلوط کردن آن اختصاص دهید تا دیگر حبابی روی ان شکل نگیرد و یکدست و یکنواخت شده باشد. معمولا زمانی بین 5 تا 10 دقیقه برای این کار مناسب است.

4- عدم انتخاب رزین مناسب برای پروژه خود

قبل از خرید رزین خود کمی تحقیق کنید. می خواهی به چه چیز برسی؟ آیا به رزین آماده و مخلوط شده احتیاج دارید؟ آیا به رزین احتیاج دارید که دیر خشک و سفت شود؟ آیا چیزی را می خواهید که استفاده از آن بی خطر باشد؟ بعضی اوقات شکست ناشی از درخواست رزین برای انجام کاری است که برای انجام آن طراحی نشده است.

5. برآوردن توانایی های خود.

من عاشق کمک به افراد در پروژه های خودشان هستم. من بینش و هیجان آنها برای ایجاد چیزهای باشکوه را به اشتراک می گذارم و از دیدن این هیجانات لذت می برم.

در حالی که رزین یک سرگرمی است ، اما نیاز به مهارت دارد. در حالی که برخی از مبتدیان فکر میکنند که استاد فوری کار با رزین هستند ، در اکثر  مهارت ها و همچنین مهارت های ساخت رزین زمان لازم است. تصور کنید کلاس تیراندازی شرکت کرده اید. آیا انتظار دارید که اولین باری که کمان و تیر را برداشتید ، به ریزترین نشانه ها ضربه بزنید؟ من می دانم که نمی خواهم و نمیتونم همچین کاری را بدون تمرین انجام دهم. آنچه من در اینجا سعی می کنم بگویم آسان است. کوچک شروع کنید. می توانید از پس این کار برآیید ، اما در ابتدا در اصول اولیه خوب عمل کنید.

و به هر حال ، ما یک آموزش و مقالات رزین مبتدی بیشتر داریم که به شما کمک می کند تا شما را به وضعیت کارشناسی ارشد برساند. ?

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email