ثبت نام

حباب رزین اپوکسی و روشهای جلوگیری از ایجاد آن

روشهای جلوگیری از ایجاد حباب رزین اپوکسی

گالری مروا در این مقاله سعی دارم روش هایی را برای جلوگیری حبابهای ایجاد شده در رزین هنگام کار را به شما آموزش بدم و راه های جلوگیری از این اتفاق را با هم مرور کنیم.

روشهای جلوگیری از ایجاد حباب

خیلی از دوستان به دایرکت اینستا یا پشتیبانی تلگرام پیام میفرستن و یا ایمیل میزنن و سوالات خودشون رو مطرح میکنن و اکثر اونها مشکلات زیادی از بابت ایجاد حباب در رزین دارند.پس با ما همراه باشید تا به نتایج مطلوبتون برسین.

میریم که به مقاله‌مون برسیم:

انواع اپوکسی

توجه کنید دوستان عزیز حبابها در مراحل مختلف کار ممکن هست متولد شوند.

هر‌کدوم رو مختصر توضیح میدم و یک راه حل ارائه برای هر مشکل به شما ارائه میدم. به شما قول میدم با رعایت این موارد 90% مشکلات شما با حباب ها حل خواهد شد!

1) حباب ایجاد شده بر اثر امخلوط کردن ناصحیح

در این مرحله بیشترین حباب وارد رزین شما میشه .. مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر روش مخصوصی داره که باید دقیقاً این روش را رعایت کنید  وگرنه کار شما دارای حباب های زیادی میشه و به اصطاح شفافیت کار از بین میره.

برای حل مشکل اختلاط شما باید حدالامکان از چوب بستنی استفاده نکنید ، زیرا خود چوب بستنی باعث ورود هوا از داخل منافذش خواهد شد ، پس بهتر است از یک قاشق پلاستیکی استفاده نمایید و مورد دیگر اینکه بهتر است یکنواخت رزین اپوکسی و هاردنرتان رو مخلوط کنید و سرعت بهم زدن را تغییر ندید، همچنین از لبه های لیوان هم بزنید و زیاد به مرکز لیوان حرکت نکنید.

حباب ایجاد شده بر اثر امخلوط کردن ناصحیح

2) حباب ایجاد شده بر اثر گرم شدن رزین اپوکسی

به پات لایف PotLife رزین اپوکسی خود دقت نمایید. این مقدار در واقع بیانگر میزان مقاومت در برابر گرما می باشد و اگر گرمای بیشتر از پات لایف به رزین خود اعمال کنید باعث ایجاد حباب خواهید شد.

حباب ایجاد شده بر اثر گرم شدن رزین اپوکسی

3) حباب ایجاد شده بر اثر نگهداری رزین اپوکسی در سرما

مشکل دیگری که امکان بروز حباب در اپوکسی شما را تشدید می کند این است که شما دمای محیطی را برای نگهداری رزین خیلی پایین در نظر گرفته باشید، این مورد باعث می شود که رزین شما در هنگام استفاده حباب های ریز و درشت ایجاد کند.

البته این مورد در کارگاه های صنعتی بیشتر رخ می دهد و کمتر شاهد این موضوع برای هنرمندان خانه دار هستیم.

حباب ایجاد شده بر اثر نگهداری رزین اپوکسی در سرما

4) حباب ایجاد شده به دلیل اعمال اشتباه بر روی سطح:

پس از ریختن رزین در قاب خود زیاد با رزین خود بازی نکنید و بگذارید رزین حالت طبیعی خود را طی کند و مسیر خود را ادامه دهد. این تغییرات باعث ایجاد حباب در رزین شما خواهد شد.

5) حباب ایجاد شده بر وجود رطوبت :

گاهی وجود رطوبت در سطحی که می خواهید روی آن را با رزین پوشش دهید باعث می شود که رزین کاری شما با حباب های ریز و درشت همراه شود.

6) افزودنی های ضد حباب در رزین اپوکسی:

افزودنی هایی وجود داره که در پروسه تولید اپوکسی و یا هاردنر به اون اضافه میشه.

کار اون به این شکل هست که در صورت تمام نکات بالا (دقت کنید تمام نکات به درستی) اگر بازهم حباب داخل مخلوط باشه میتونه کمک کنه که حباب به روی سطح بیاد و با حرارت غیر مستقیم قابل از بین بردن باشه.

نتیجه گیری در مورد انتخاب رزین اپوکسی مناسب

رزین اپوکسی ها عمدتا همین هستند و
ما باید روش صحیح همزدن رو بلد باشیم!
ما باید بدونیم Potlife  و Geltime چیه!
ما باید اپوکسی رو در دمای پایین نگهداری نکنیم!
ما باید رطوبت سطح را بسنجیم و کنترل کنیم!
و ما باید وسایل لازم برای اعمال اپوکسی را بشناسیم!

پس به دنبال رزین اپوکسی بدون حباب نگردید چون بدون حبابترین رزین اپوکسی هم اگر به روش غلط با اون کار بشه هیچ تاثیری نخواهد داشت.!

اول باید روشهای ناصحیح کار با رزین اپوکسی را با آموزش دیدن تصحیح کنیم و به شما قول میدم با رعایت این نکات 90% مشکلات شما با حباب به راحتی حل میشه.

قطعا تمامی محصولات وبسایت و فروشگاه مروا گالری از محصولات حرفه ای و مرغوب استفاده شده است و هیچ مشکلی از بابت حباب رزین در آن وجود ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اشتراک گذاری
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email